Fabrieksgarantie

Buffalo.nl biedt op al haar producten een fabrieksgarantie van 2 jaar (24 maanden), tenzij dit duidelijk bij het desbetreffende product (langer of korter) is aangegeven. U kunt deze informatie vinden bij uw product onder het kopje additionele informatie.

Dezelfde fabrieksgarantie (voorwaarden) is van toepassing mocht de fabrieksgarantie periode langer of korter zijn dan 2 jaar (24 maanden)

Deze fabrieksgarantie is van toepassing op alle niet fitness producten, de fabrieksgarantie bepalingen voor onze fitness producten staan ook op onze site weergegeven onder het kopje service & garantie.

Fabrieksgarantie:

  • Onder de fabrieksgarantie vallen enkel materiaalfouten en fabricage fouten.
  • De fabrieksgarantie periode van uw apparaat gaat in op de aankoopdatum, wij adviseren u daarom de aankoopbon zorgvuldig te bewaren.
  • De fabrieksgarantie reikt tot het opsturen van eventuele nieuwe originele onderdelen en of omruiling van het product.
  • De aangeboden fabrieksgarantie doen geen afbreuk aan de wettelijke rechten welke de klant al heeft.

Omruiling van een product:

  • Het product dient in de originele verpakking, indien redelijkerwijs mogelijk, gedemonteerd in goede staat te worden aangeleverd, met een kopie van uw factuur, een rekeningafschrift of een email met daarin het factuurnummer en overige gegevens waaruit blijkt dat u de aankoop bij Buffalo.nl heeft gedaan. Naast een bewijs van de aankoop, vragen wij ook een duidelijke omschrijving van de vraag en of het defect.
  • Een gebrek kan tot 2 maanden na de ontdekking worden gemeld.
  • Indien het product niet meer leverbaar is, zal deze worden omgeruild voor een alternatief gelijkwaardig product.
  • Uitsluitingen fabrieksgarantie:
  • Schade, falen of verlies ten gevolge van normale slijtage, ongelukken, oneigenlijk of onjuist gebruik, verwaarlozing, misbruik, diefstal en/of vervreemding zijn uitgesloten van fabrieksgarantie.
  • Het ontbreken van de aankoopbon of het niet kunnen overleggen van een model/ type nummer is uitgesloten van fabrieksgarantie
  • Schade, falen of verlies ten gevolge van het niet opvolgen van waarschuwingen en aanwijzingen in de gebruiksaanwijzing zijn uitgesloten van fabrieksgarantie.
  • Schade, falen of verlies ten gevolge van het aansluiten op een niet-geaarde of defecte stroomvoorziening die afwijkt van de Nederlandse standaard, zijn uitgesloten van fabrieksgarantie.
  • De genoemde producten dienen te allen tijde in een schone, droge en stofvrije omgeving te worden gebruikt of zijn geplaatst (mits anders aangegeven, bijv. outdoor producten). Indien hier niet aan wordt voldaan vervalt de fabrieksgarantie. (dit geldt ook voor garages, tuinhuizen e.d.)
  • Fabrieksgarantie wordt gegeven aan de eerste eigenaar van het product, de fabrieksgarantie is niet overdraagbaar, elke volgende eigenaar wordt uitgesloten van fabrieksgarantie.
  • Eventuele batterijen zijn uitgesloten van fabrieksgarantie.
  • De fabrieksgarantie beperkt zich tot het land waar u het product heeft gekocht.
  • Zoals in bovenstaande punten vermeld, betreffen deze uitsluitingen uitsluitend de fabrieksgarantie. Als verkopende partij staat Buffalo.nl in voor deugdelijke producten.

Transport schade:

  • Wij verzoeken u de geleverde producten te controleren op eventuele transportschade, schade aan de verpakking en compleetheid van de geleverde pakketten alvorens men voor ontvangst tekent. Mocht er toch transportschade, schade aan de verpakking en of de geleverde pakketten incompleet zijn dan verzoeken we u de schade te beschrijven op de vrachtbrief, foto's te maken van de schade en een melding te maken hiervan bij Buffalo.nl.
  • Tot 2 maanden na ontdekking van het defect of de schade kunt u dit melden aan Buffalo.nl.

Bij vragen en/of defecten:

  • Heeft u vragen over het product of over de montage?
  • Heeft u problemen met de bediening van het product?
  • Wilt u eventueel vervangende onderdelen bestellen?

Buffalo.nl
e-mail: service@buffalo.nl
tel: +31 (0)20 6675096 (lokaal tarief)

Om u in het geval van vragen of defecten van het product zo goed mogelijk van dienst te kunnen zijn dient u het artikelnummer, het model en het serienummer van het product aan ons te kunnen communiceren.

Vragen en/of defecten gelieve zo goed mogelijk gedocumenteerd aan te leveren bij voorkeur met digitale foto's en/of opnames

Reparatie van producten op locatie:

Voor eventuele reparatie van producten (buiten de fabrieksgarantie om) gelden de volgende tarieven:

Reparatie werkzaamheden op locatie.: € 39,50 p.uur excl. BTW.
Reiskostenvergoeding: € 25,00 p.uur excl. BTW.
* Prijs per kilometer € 0.32 excl. BTW.

Prijzen zijn inclusief transport van eventueel benodigde onderdelen (Indien van toepassing)
Prijzen zijn exclusief eventueel bestelde/ benodigde onderdelen.
De kosten dienen op locatie, contant of met pin, te worden betaald aan de service monteur (geen creditcards).

*Berekend met routenet.nl vanuit vertrekplaats Amsterdam postcode 1047BM

Reparatie van eventuele producten worden verzorgd door:

Buffalo.nl
e-mail: service@buffalo.nl
tel: +31 (0)20 6675096 (lokaal tarief)